You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - מצדיעים לנבחרי העונה, שאתם בחרתם

נוער - מצדיעים לנבחרי העונה, שאתם בחרתם

פרויקט בחירת מצטייני ותגלית העונה של ההתאחדות לכדורגל הסתיים. אז מיהם שוער העונה, מצטייני העונה, תגלית העונה ושחקן ההגנה של העונה? התשובה בכתבה

מאת: מערכת האתר בשיתוף ההתאחדות לכדורגל

תם ונשלם. לאחר כשבועיים בהם ניתנה האפשרות לקהל הרחב להצביע לשחקנים הנבחרים בקטגוריות שונות בפרויקט מצטייני העונה בליגת העל בשיתוף ההתאחדות לכדורגל, הגיע הזמן לפרסום התוצאות. בכל אחת מהקטגוריות נבחרו שחקנים ושוער ראויים מאוד ואנחנו כאן כדי להאיר עליהם ולהצדיע להם על פועלם.

שביט אלגבי (2005) - בלם מכבי פ"ת - אלופת המדינה בפער, נבחר לשחקן העונה מטעם גולשי האתר ONE בטקס שנערך בשיתוף איגוד השחקנים במהלך חודש מאי. שביט אלגבי שכבר רשם 27 הופעות במדי נבחרות הנערים והנוער, רשם העונה 27 הופעות במדי קבוצתו, ב-25 מהן פתח בהרכב וב-6 בלבד לא השלים זמן משחק מלא. השחקן היווה עוגן משמעותי בשורות הקבוצה המוכשרת ממלאבס. מכאן נמשיך לבחירות המצטיינים בפרויקט מטעם ההתאחדות לכדורגל.

שביט אלגבי ואייל כהן (ראובן שוורץ)
בעונה הבאה בבוגרים. שביט אלגבי בטקס בחירת שחקן העונה של איגוד השחקנים לצד אייל כהן - המחלים מפציעת לחימה בעזה (צילום: ראובן שוורץ)

מצטיין העונה -בן לוי (2004) - שחקן ההתקפה חריג הגיל של מ.ס אשדוד, שסיימה עונה מורכבת עם השפעות משמעותיות של מלחמת חרבות ברזל, סיים את העונה כמלך שערי קבוצתו עם 14 שערים ב-32 הופעות בכל המסגרות, ב-29 מהן פתח בהרכב וב-30 משחקים השלים זמן משחק מלא.

בן לוי בטירוף (ראובן שוורץ)
סיום מתוק לפרק נכבד במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד. בן לוי חוגג כיבוש שער בחצי גמר גביע המדינה (צילום: ראובן שוורץ)

שחקן ההגנה של העונה - יובל דיין (2004) - שחקנה של עירוני קרית שמונה עשה הסבה מעמדת הקשר האחורי לעמדת הבלם. אחד מהעוגנים בקבוצתו, שאמנם סיימה במקום האחרון בטבלה, אך הופיעה בצורה מכובדת למשחקים למרות מסגרות אימונים מצומצמת.  השחקן רשם 30 הופעות במדי קבוצתו, ב-27 מהמשחקים רשם הופעה מלאה. במהלך העונה כבש שער אחד. אתגר גדול ניצב בפני השחקן - להשתלב בסגל הקבוצה הבוגרת, שחזרה לליגת העל. סיים עונה עם דאבל.

ifa.future • Instagram photos and videos
הצליח להתעלות בעונה מורכבת מאוד. יובל גולדנברג (צילום: מדיה ההתאחדות לכדורגל)

שוער העונה - אופק מליקה (מכבי פ"ת) - שוערה של אלופת המדינה, יליד 2005, הגיעה אליה אחרי שאת שלוש העונות כשחקן נערים והעונה הראשונה כשחקן נוער עשה בהפועל רעננה, בה הספיק לשמש בשליש הראשון של העונה שקדמה לאחרונה גם כשוערה הראשון של קבוצת הבוגרים. אופק מליקה מגיע ממשפחה של שוערים: האב ירון שימש כשוער ראשון בהפועל ר"ג וצפרירים חולון בליגת המשנה וכשוער שני במכבי ת"א, הסב שמואל ז"ל - היה שוערה שנים רבות של מכבי ת"א וסבא רבא, אהרון (שמו האמצעי של אופק) היה שוערה של הפועל ת"א ונבחרת ישראל. לעובדה שמכבי פ"ת סיימה את העונה כקבוצת ההגנה הטובה בליגה יש חלק נכבד גם לתרומתו של מליקה, שהגן על שערה ב-28 משחקי ליגה ובעוד שני משחקי גביע. אופק מליקה, שהגן ב-28 משחקים על שער הנבחרות הצעירות, חתם זה מכבר על חוזה ארוך טווח במכבי ת"א. לכתבת פרופיל על השוער, שפורסמה בשנת 2022,לחצו כאן

אופק מליקה עם בן מנספורד ואביו ירון מליקה (האתר הרשמי של מכבי ת
הספיק לעבור מועדון. אופק מליקה במעמד החתימה על חוזה במכבי ת"א לצד אביו, ירון, ומנכ"ל מכבי ת"א - בן מנספורד (צילום: מדיה מכבי ת"א)

תגלית העונה -ניב יהושע (2005) - רבות דובר על ההצלחה הגדולה של אלופת המדינה לנוער, מכבי פ"ת, שבמהלך העונה סיפקה שלושה שחקנים לשורות הקבוצה הבוגרת - שסיימה את העונה בזכייה בתואר, כשאחד שבלט במיוחד הוא הקשר ניב יהושע - שרשם 23 הופעות בכל המסגרות במדי הקבוצה הבוגרת ובהן כבש 3 שערים, לצד 11 הופעות במדי קבוצת הנוער ובהן כבש 3 שערים. אין ספק שניב יהושע, שרשם כבר 22 הופעות במדי נבחרות הנערים והנוער, הוא אחד מהשחקנים המרשימים בעונה הזו. לקריאת כתבת עומק על הדרך המיוחדת והתהליכים שעבר לאורך השנים,לחצו כאן
יהושע: מחשיב את זה כדאבל עם האליפות בנוער
ניב יהושע מאושר בסיום גמר גביע המדינה בוגרים (צילום: רדאד ג'בארה)